Lecția 17. PROBLEME CARE SE REZOLVĂ CU AJUTORUL ECUAȚIILOR – pregătirea Evaluării Naționale 2020

30 puncte bonus
3 rezolvări
Engleză

Noțiuni de reamintit

ETAPA 1 : Citim cu atenție enunțul până sunt înțelese: datele problemei și cerințele acesteia ( nu se punctează)

ETAPA a II-a: Rezolvarea propriu-zisă ( se punctează)

– stabilim necunoscuta ( de obicei aceasta este cea care se cere)

– notăm necunoscuta ( de obicei cu x)

– interpretăm matematic tot enunțul problemei- vom obține ecuația

– rezolvăm ecuația

– interpretăm soluția ecuației

– formulăm concluzia finală ( răspunsul la cerința problemei)

ETAPA a III-a: Verificarea ( nu se punctează, dar ne poate da indicii pentru rezolvarea corectă)

Exemple:

1) Un biciclist parcurge o distanță în trei etape: în prima 20% din total, în a doua

23

din rest, în a treia, restul de 32 km. Ce distanță a parcurs biciclistul?

Rezolvare:

Fie x= distanța parcursă de biciclist ( notația este chiar mărimea cerută în enunț) În prima zi:

20%

din x=

20100·x=x5

, rămân

x-x5=4×5

În a doua zi:

23

din

4×5=23·4×5=8×15

, rest

4×53)-8×15=4×15

În a treia zi:

4×15=32⇒x=32·154⇒x=120

Biciclistul a parcurs 120 de km.

2) Trei copii au, în total 300 de mere. Dacă numărul merelor primului copil este de trei ori mai mare decât numărul merelor celui de-al doilea și cu 5 mai mic decât numărul merelor celui de-al treilea, aflați câte mere are în plus al doilea copil față de al treilea copil.

Rezolvare:

Fie x= numărul merelor primului copil( notația este o mărime care ne va ajuta să aflăm mărimea cerută în enunț)

al doilea copil are 3x mere

al treilea copil are x+5 mere

⇒x+3x+x+5=300⇔5x=295⇔x=59

Primul copil are 59 de mere,

al doilea are

59·3=177

de mere,

al treilea are 59+5=64 de mere.

Al doilea copil are în plus față de al treilea copil 177-64=113 mere.

Riscuri (greșeli)

– să nu scriem corect ecuația ( uneori dificultatea constă în scrierea ecuației)

KIDI- sfat:

urmați pe rând, TOATE etapele- fiecare este foarte importantă!!!

Felicitări! Ai terminat cursul!

„A N T R E N A M E N T U L KIDI-10”

.

Belly provokes you to a quick fight, What do you say? Do you have what it takes?

Great! To see your results, you must create your Kidibot FREE account (or login here ). This way, you’ll not loose the points you won for this quiz.

Exemple de întrebări din quizul "Lecția 17. PROBLEME CARE SE REZOLVĂ CU AJUTORUL ECUAȚIILOR – pregătirea Evaluării Naționale 2020"

  • Suma a două numere naturale impare, consecutive este egală cu 284. Numărul cel mic este egal cu
  • O carte costă 20 de lei. Cu ce procent trebuie scăzut prețul, pentru ca prețul să devină 16 lei?
  • Media aritmetică a două numere pare consecutive este egală cu 21. Atunci succesorul numărului mai mic este egal cu

Crezi că poți face un quiz mai bun decât Lecția 17. PROBLEME CARE SE REZOLVĂ CU AJUTORUL ECUAȚIILOR – pregătirea Evaluării Naționale 2020?

Click aici
Probleme cu Lecția 17. PROBLEME CARE SE REZOLVĂ CU AJUTORUL ECUAȚIILOR – pregătirea Evaluării Naționale 2020? Raportează!

Partener Principal:

Kidibot caută partener principal!

Susținători activi:

Kidibot este sustinut de OMV Petrom Kidibot este sustinut de Țara lui Andrei Kidibot este sustinut de Robofun
Kidibot este sustinut de Interbrand Kidibot este sustinut de Zooku Kidibot este sustinut de Societatea Muzicala

Parteneri educaționali:

Kidibot este sustinut de Știință și Tehnică Kidibot este sustinut de Raiffeisen Bank Kidibot este sustinut de Astroclubul Bucuresti

Finanțator:

Kidibot este sustinut de 
Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova

Proiectul Clubul Kidibot AI - Folosim Inteligența Artificială să învățăm Limba Română este finanțat de Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova. www.drrm.gov.ro.
Conţinutul acestui site nu reprezintă poziţia
oficială a Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova
.

KIDIBOT în lume:

USA | UK | CA | IT | RO
Total time: 0.70224499702454 s